Ni vet den där känslan när solen värmer kinderna och dagarna blir allt ljusare. Den där känslan av att tillaga mat ute, kanske tända grillen och bjuda familjen på grillad korv. Ni vet den där känslan när man är i skogen, när man hör ljuva tonerna från fågelkvitter och susande träden. Kanske tänder man en liten eld och grillar en bit korv med den bästa man vet.
Den känslan och lite mer vill vi förmedla till Mälarcharks kunder. Därför har vi skapat ett annonskoncept som inspirerar, väcker minnen till liv och får kunden att välja just deras produkter nästa gång de ska välja korv i korvhyllan.
Här är några smakprov på bildmaterial som har använts för annonsering under teman såsom natur och kvalité.
Varför inte bjuda på korv som förrätt? En uppskattad sommarfavorit. Eller varför inte en korvtapas, ett roligt och smakrikt alternativ till de traditionella snittarna. Vi hjälpte Mälarchark att ta fram olika recept och idéer på hur man kan servera och tillaga korv på ett med festligt sätt. Resultatet blev en inspirationssida med fina tillbehör och tillhörande annonsmaterial till social media.
Under sommarhalvåret åker Mälarchark ut med sin korvvagn till utvalda platser i Eskilstuna. För att uppmärksamma vagnen och locka fler kunder har vi tagit fram en rad olika annonseringskampanjer där korvvagnen åker på turné.